Cruise mee met Lieke

Vijfde contract

Vijfde contract

Hallo allemaal,

Het is weer hoog tijd om een iets van mij te laten horen. Nu we op het punt staan om koers te zetten richting Zuid- Amerika.

Ik ben nu alweer bijna 2 maanden aan het werk op de ms. Veendam. Op 21 augustus j.l. ben ik aan boord gestapt in New York. Ditmaal zonder Gede die, na tien jaar werken op een cruiseboot, gestopt is. Ik moet hem dus 6 maanden missen, maar tijdens mijn vakantie ben ik vier weken op Bali geweest en hebben we het heel gezellig gehad.

Tot nu toe maakten we steeds 7-daagse cruisereizen. In totaal ben ik 10 keer op en neer geweest naar Bermuda. Elke zondag vertrokken we vanuit NY en na een dag op zee kwamen we aan in Saint George, om een dag later te vertrekken naar Hamilton, waar we dan 2 nachten bleven en daarna vertrokken we weer richting NY, de grote stad, terwijl Bermuda een eiland is met vooral veel zon, zee & strand. Tegenstrijdiger kan je het eigenlijk niet hebben, haha...

Ik was nog nooit in NY geweest, maar van mama & Sanne had ik toch al wat mooie verhalen gehoord en wat tips gekregen met waar ik echt naar toe moest gaan. Nu kan ik dus zeggen dat ik 9 keer in NY ben geweest!;-) Dat hadden er nog twee meer kunnen zijn, maar door Orkaan Irene en de herdenking van 9/11, mochten we tweemaal niet van de boot af. Toch wel leuk om te vermelden dat, toen orkaan Irene over NY raasde, wij met de boot in de haven van NY lagen. Je zou denken dat we NY zouden vermijden, maar blijkbaar was het veilig genoeg om aan te meren in NY. En ik moet eerlijk bekennen dat we op de boot helemaal niks gemerkt hebben van de orkaan, haha...

NY is een inschepingshaven en vaak heb ik dan niet vrij, omdat de gasten dan aan- en van boord gaan, maar in NY heb ik elke keer wel een paar uurtjes vrij gehad. Zo liep ik dus om 08:30 al op Times Square! Voor de rest heb ik nog aardig wat van NY kunnen zien, zoals het Empire State Building & Central Park. Mama & Sanne hadden mij ook een adresje gegeven van een heerlijk bakkertje, dichtbij de pier. Dus daar ben ik bijna elke zondag tijdelijk kind aan huis geweest, haha...

Met mijn werk gaat het goed. De boot is vergelijkbaar met de ms. Maasdam, dus bijna alles is hetzelfde. Ik slaap zelfs in dezelfde hut als op de ms. Maasdam! Voor de rest heb ik leuke collega's en is het lekker druk. Elke cruise hebben we wel vol gezeten.

Afgelopen zondag zijn we vertrokken vanuit NY samen met 100 landgenoten, dus ik krijg het de komende tijd druk;-)We gaan nu richting Zuid- Amerika via Colombia, Panama (het Panama-kanaal door), Ecuador en Peru, zullen we aankomen in Chili, waar vandaan we richting Argentinië & Brazilië zullen varen. Daarna zullen we een aantal keer van Buenos Aires, Argentinië naar Valparaiso, Chili varen en vv. Ik ben dus echt in het zuiden van Zuid- Amerika, want zelfs met Kerst varen we naar Antarctica!!

Ik ben heel erg benieuwd naar hoe het in Zuid-Amerika is, naar het weer (koud of warm??), eigenlijk naar alles wel! Ik heb er super veel zin in en ik laat snel weer wat van mij horen!

Liefs vanaf de ms. Veendam,

Lieke

Reacties

Reacties

Sanne

Enjoy!
Kus Mama & Sanne

Johan van Winden

Hi Lieke, leuk te lezen waar je allemaal terecht komt! Natuurlijk super jaloers ;-)

Groetjes Johan

koos en Jeanne

Lieve Lieke
Leuk weer iets van je te horen. Je werkt hard en je ziet veel van de wereld. Hou je goed. Hier gaat alles prima. Liefs Koos en Jeanne

wila bouwens

hoi Lieke lees het alweer wat een geweldige ervaringen je weer opdoet.geniet maar met volle teugen want ik weet dat je ook hard moet werken.New York is echt geweldig toch .hoop snel weer te mogen meegenieten van je reizen en hoop op mooi weer voor je in zuid- amerika

anouk

Hey meissie!! Leuk om wat van je te horen! Klinkt weer heel gaaf allemaal.. Je zal wel veel mooie plekkies zien :-) Ga zo even je foto's bekijken.. Geniet! Veel liefs vanuit Vietnam (Ook niet verkeerd!! ;-))

ton en marrie

lieve Lieke,bedankt voor je mooie kaarten en de geluk wensen aan ons met de geboorte van Janne.
hoe laks zijn wij naar jou toe onder al mijn bezigheden denk ik ,ik moet Lieke even mailen. maar dan weer vergeten. van mama en sanne horen we dat het goed met je gaat. ome ton heeft leuke houten auto's gemaakt als cadeaus voor sinterklaas voor ole en janne en voor amber wandelwagentje voor haar verjaardag. Met al je drukke bezigheden kan toch ook nog wel genieten van de reis`hè. zijn jullie nog in een warm gebied? maar er komen nu wel zo rond de kerst drukkere dagen voor jullie aan. Kerstavond gaan we bij tante hennie eten ook mama en sanne komen dan maar dat weet je natuurlijk al. tweede kerstdag komen elias,judith en sigrid met hun gezinnetje bij ons.wij wensen jou met de kerst en jaarwisseling toch mooie en gezellige toe. al is het dan hard werken geniet van de vrije tijd die hebt. nog een goede reis gewenst en ik meen dat we je kunnen verwelkomen in januari.
veel liefs en geniet van alles en succes met alles en waar je mee bezig bent. groet ton en marrie

Mineke

Hallo Lieke, Zit je nog steeds op de "Veendam" Ik ben benieuwd hoe je het hebt in Zuid-Amerika. Wanneer mag je weer naar huis. Als ik zo meereken dan zit je er al weer bijna 6 maanden op.
Wat doe je aan boord

groetjes mineke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!