Cruise mee met Lieke

Gede & Amsterdam

Lieve allemaal,

Nou, eigenlijk was het dan zover. Gede kwam aan boord van de ms. Maasdam. Eerst werd er nog een grapje met mij uitgehaald. Zogenaamd zou Gede niet buiten staan, zei mijn collega, maar toen ik snel ging kijken, stond hij daar buiten op de kade. Gelukkig, pff..(zie foto's voor bewijs dat hij daadwerkelijk aan boord is. Al kunnen Mama en Sanne dit ook bevestigen, haha..)

Gede werd wel gelijk aan het werk gezet. Hij startte in de Pinnacle Grill, maar onze diensten liepen niet echt overeen, waardoor we nog aan het telefoneren waren met elkaar en elkaar bijna niet zagen. Gede heeft toen gevraagd of hij in de Dining Room (een restaurant met 500 plaatsen) mocht gaan werken en dat was eigenlijk zo geregeld ( terwijl het in Jakarta allemaal zo lang duurde, voordat hij groen licht kreeg).

Nu zien we elkaar dus meer. Al hebben we het allebei erg druk. De laatste reizen in Canada waren erg druk. De Maasdam zat elke keer vol, dus ik moest flink aan de bak. Af en toe 16 uur gewerkt, maar ja, dat hoort er ook bij. Al wil mijn Spaanse collega en kamergenote dat niet echt inzien. Dus heel veel plezier heb ik niet van haar. Maar ja, ook dat hoort erbij en je kan ook niet met iedereen vrienden zijn.

Het was super om zoveel keer de leuke city's in Canada aan te doen. Gede en ik hebben genoten van Halifax, (op bezoek geweest bij Annie's, een leuk eetcafeetje, uit mijn stagetijd) Quebec, Montreal en de rest. In Quebec lekker croissantjes gegeten. En een ijsje eten met z'n tweeën mocht ook niet ontbreken. Dat is toch een beetje traditie geworden na Italië en onze favoriete ijscoboer..Dus als we met z'n tweeën van de boot afkonden, gingen we vaak ook opzoek naar een ijsje..

17 Juli vertrokken we vanaf Boston naar Europa. De Maasdam zat iets minder vol met gasten, maar de cruise duurt in totaal ook 35 dagen, dus een dikke portemonnee is gewenst;-)...Via Groenland, IJsland (onderweg toch wel een beetje koud, maar wel ijsbergen gezien en in Qaqortoq eindelijk eens de zon!) Noorwegen, Denemarken en Engeland kwamen we op 4 aug. aan in Amsterdam! Thuis!!haha..

Van te voren wel meegekregen van mama en Sanne dat er familie aan de kade zou staan. Maar zo'n een ontvangstcomité was SUPER!! Ome Jan met ‘kleine'Jan, Tante Hennie, Ome Ton, Tante Marrie en Ole en Ome Koos en Tante Jeanne stonden samen met mama en Sanne om 12:00 op mij te wachten in de PTA. Zo leuk om iedereen te zien! Jammer dat het flink regende waardoor we niet echt de stad in konden, maar in het Muziekgebouw hebben we gezellig koffie gedronken en lekker bijgekletst. Ook nog even een snelle lunch genuttigd en om 14:30 moest ik toch weer aan het werk.

Mijn dienst was om 19:00 afgelopen, dus Mama en Sanne bleven in Amsterdam op mij wachten. Rond 18:30 werd ik nog door Vincent & Ciska ge-smst dat ze voor de boot stonden. Snel even naar buiten gelopen en toen kwamen ze net aanlopen. Mama en Sanne zaten lekker in het zonnetje te wachten dus dat was ook weer gezellig. Vincent & Ciska bleven nog op mij wachten tot na mijn dienst, maar voordat ik eindelijk naar buitenkwam was het alweer 19:30 omdat ik nog even dacht rustig mij op te knappen, dus wel ontzettend lief dat ze op mij bleven wachten. Toen afscheid genomen en ik ben toen met mama en Sanne gaan eten bij Fifteen. Het restaurant was vlakbij de boot en Gede zou bellen als hij klaar was met zijn dienst. Lekker gegeten en erg gezellig. Toen we opstapten, belde Gede dat hij klaar was. Ik ben hem toen op de boot gaan ophalen en samen kwamen we toen naar buiten. Mama en Sanne waren ondertussen toch een beetje zenuwachtig geworden. Wie zou het zijn?? Omdat er steeds Aziatische jongens naar buiten kwamen, die gingen genieten van een avondje Amsterdam...

En daar was dan de ontmoeting! Heel fijn dat mama en Sanne eindelijk Gede in levende lijve konden zien en ontmoeten. Daarna gingen we richting Leiderdorp. We wilden graag een nachtje thuis slapen. Thuis aangekomen leek het net of ik jarig was (ben ik natuurlijk ook wel bijna, maar ja altijd leuk om cadeaus te krijgen). Gede en ik werden verwend met leuke en mooie cadeaus. Na het uitpakken snel naar bed. We moesten namelijk om vijf uur al weer op, omdat Gede om 06:00 moest beginnen. Samen met Sanne heb ik Gede afgezet bij de boot. Toen weer even terug naar Leiderdorp voor een ontbijtje en een heerlijke douche. Op de bank viel ik nog even in slaap, maar om 09:30 gingen we weer richting Amsterdam. Mama en Sanne konden gelijk met mij doorlopen naar de boot. En ja, Vincent, mama en Sanne kregen ook een mooie sticker op;-) haha...Eerst gelijk langs de Front Office. Mama en Sanne maakten zo dus gelijk kennis met mijn collega's. Daarna door naar mijn kamer. Daar even alle spulletjes gedropt (de cadeaus maar ook o.a. nieuwe tandenborstels, tandpasta, heel veel stroopwafels, die erg in de smaak zijn gevallen bij collega's en drop) en omgekleed in mijn werkoutfit. En toen begonnen mama en Sanne aan de ‘Grand Tour' over de Maasdam. Allereerst natuurlijk richting Gede die aan het werk was in de Dining Room;-) Ik heb mama en Sanne zo veel mogelijk laten zien van de boot. De Pinnacle Grill, de bibliotheek, het theater, de filmzaal, de brigdezaal (ja, die hebben we ook), de fitnesszaal, het buitenzwembad, het basketbalveld, het overdekte zwembad met bar en het Lido. Daar hebben we lekker genoten van het dessert buffet, haha...Mama heerlijk broodpudding en devil's cake en Sanne peach pie en lemon crumble..Natuurlijk ook een rondje over het dek gelopen. Daarna heb ik mij weer omgekleed en toen was ondertussen Gede ook klaar met werken. Toen zijn we met z'n vieren richting het centrum gelopen. En om toch snel en rustig wat van Amsterdam te kunnen zien, zijn we ook een rondvaart gaan maken. Gede was helemaal weg van de woonboten en de grachtenpandjes, vooral de zwarte geverfde waren in trek bij hem. Na de rondvaart hebben we nog lekker even bitterballen gegeten en zelfs Gede vond ze lekker!!

Daarna was het alweer tijd om richting de boot te gaan. Jammer want het was erg gezellig en ik had Gede nog veel meer willen laten zien van Amsterdam, en Nederland uiteraard, maar ja hopelijk kan hij in de toekomst een aantal weken overkomen uit Bali.

Bij de boot moest er afscheid worden genomen van mama & Sanne. Dat was wel even raar. Na zo'n korte gezellige tijd blijft afscheid nemen altijd even moeilijk...

In de sluis richting de boot voor de ener laatste keer gezwaaid, want mama en Sanne gingen nog richting de sluizen van IJmuiden omdat we daar doorheen moesten om weer op zee te komen.

Voordat we weer aan het werk moesten, zijn we nog even gaan slapen. Blijkbaar was Gede erg moe (wat wil je na zo weinig slaap), want die werd opgebeld door zijn collega's waar hij bleef, oeps...haha...

Bij de sluizen sms contact gehad met Sanne en toen we eenmaal in de sluis lagen, ben ik naar buiten gelopen. Daar stonden mama en Sanne opnieuw mij uit te zwaaien. Het leuke was dat je nog makkelijk even met elkaar kon praten. Toen moest ik echt weer naar binnen om te werken, dus voor de allerlaatste keer afscheid genomen..

Snel daarna kozen we weer het ruime sop en via Ierland, Engeland, IJsland, Groenland, Newfoundland gaan we richting Boston!!Daar kom ik op 21 aug. weer aan en daarna zullen we in ieder geval nog een paar rondjes Oost-Canada doen.

Als laatste wil ik mijn lieve familie bedanken, die speciaal voor mij naar Amsterdam zijn gekomen. Ik vond het hartstikke leuk om iedereen weer even te zien. Thanks!

Liefs, Lieke

Reacties

Reacties

Sigrid

Leuk om weer een verhaal te lezen.

Jammer dat ik niet je boot kon komen bekijken maar Amsterdam is toch een beetje uit de richting.

Zondag zullen we vast en zeker bij gepraat worden.

groetjes uit deventer!

Amber

Lieverd,

Wauw wat een leuk verhaal. Wat heerlijk om te lezen dat het zo gezellig was om je familie te zien en Gede voor te stellen. Ik wist helemaal niet dat je naar A'dam kwam? Maar misschien heb je het bewust niet verteld.. anders zouden er te veel mensen komen :-)

Mijn ouders zijn nu ook op een cruise: Westerdam. Rond Engeland, kan dat? Ze hebben het helemaal geweldig haha. Wanneer kom je weer terug? Bijna jarig he meid :-)

Liefs en dikke kus,
Am
Grtjs aan Gede!

Noor

Lieve Lieke, wat een enig en emotioneel verhaal. Er kwamen bij mij wel wat traantjes! Ik was jouw moeder en Sanne al tegen gekomen in het W'hof en die vertelden al dat jij zou komen. Ik wens je vast een fijne verjaardag samen met Gede en een heerlijke reis en wacht weer je volgende verhaal ( ik geniet revan!) af.
Liefs Noor xxx
PS Ik ga in november ok weer naar Bali!!!

Jolien

Liek!
Leuk om weer wat van je te lezen!
Jammer dat ik je niet meer gezien heb in Amsterdam!
En ook jammer dat ik Gede nou nog steeds niet heb gezien!
Snel maar afspreken als je weer terug bent!!
Liefs Jolien

Jeanne Koos

Lieke , leuk je vers;ag te lezen en het was heel leuk je even te zien in Amsterdam, Goede vaart en de groeten voor Gede

Mariska

Heeej liek,

Wat een super verhaal zeg! Heerlijk om Gede bij je te hebben en je familie tussendoor even te zien. Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt!
Ik ben net rerug van 3 weken frankrijk was ook echt super!

Liefs maris

Anouk

Hey Liek!

Leuk om van je te horen!! Super dat je lekker in NL bent geweest en dan je Gede hebt kunnen rondleiden en voorstellen aan je mama en Sanne :-) Geniet en tot snel maar weer!

Liefs, Anouk

Maren

Tante Lieke, bedankt voor de mooie "Lieke" pop en de boot.

Dikke Kus Maren

Anne-li

Klinkt goed mopsie! Hopelijk weer tot snel!

xoxo

Hans en Esther

Hoi Lieke,

Dat was vast erg leuk daar in Amsterdam! Ik had al van mijn ouders gehoord dat ze je daar ontmoet hadden, en dat het erg gezellig was geweest. Leuk dat Gede je moeder en Sanne heeft ontmoet.
Je verdere reis klinkt ook weer veel belovend. Ik ben weer benieuwd naar je ervaringen. Jammer dat je niet zo'n gezellige kamergenoot hebt..... (gelukkig wel een leuke "bootgenoot").
Werkse daar en nog veel plezier!

Groeten van Esther

En natuurlijk ook de groeten van Hans, Joep en Floor

Doei!

marrie schrijft

Lieve Lieke,
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een gezellige dag gewenst maar dat zal wel lukken zo van je moeder te horen weet het personeel dat je de twaalfde aug. jarig bent. Weer zo 'n leuk verslag over de tussenstop in Amsterdam we hebben erg leuk gevonden je zo even te zien. Je hebt met je moeder,Sanne en Gede nog 'n paar erg gezellige uren gehad. Ook leuk om Gede even jullie huis en waar je woont te hebben kunnen laten zien en natuurlijk Amsterdam.
Lieke ik wens ook namens ome ton een fijne verjaardag en een goede en gezellige reis succes met je werk, Groeten van ons ook aan Gede.
Tot oktober liefs Ton en Marrie

Mama & Sanne

Happy Birthday, lieve Lieke!!
Dikke kus,
Mama & Sanne

Faiza

Hoi lieve Lieke!

Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Gelukkig ben ik nog net op tijd :). Hoop dat je lekker verwend bent en mooie dag achter de rug hebt.

Ik heb net de laatste verhalen gelezen en foto's bekeken en kan alleen maar zeggen, WAT GEWELDIGGGG! Helemaal super ook dat je "samenwerkt" met je vriendje, vind dat echt heel leuk voor jou. Ik las ook over Halifax, jeetje dat is alweer zo lang geleden, ik kan me nog herinneren dat we je gingen uitzwaaien. Als je bedenkt waar je nu allemaal mee bezig bent en waar in de wereld je al geweest bent sindsdien, mag je echt trots zijn op jezelf. Ik vind het in elk geval helemaal geweldig!

Heel veel succes met het werken en genietse met Gede en hoop je snel eens te spreken :). Kijk uit naar je volgende verhaal!

Liefsss

Peter

Hej Lieke,

Heel leuk om weer een update van je te lezen! En super dat je je moeder, sanne, gede en de fam. weer even kon zien. Maar dat geeft je weer een goede boost om weer te reizen/werken, denk ik zo. En samen met je vriend op één schip, wat wil je nog meer!

Lieke keep in touch,

Groetjes uit Helmond

fam.bouwens

hai Lieke alsnog proficiat van ons allemaal dikke kus van Sophie natuurlijk.Helaas een beetje laat maar we net weer terug van Zoutelande we hoorden van je moeder en Sanne dat ons kadootje in de smaak is gevallen gelukkig.Wat een gewldig leuk verhaal we hebben het allemaal al een beetje gehoord in Zeeland en hebben je die dag gemist maar goed dat je bij Gede was anders was het helemaal nog minder leuk voor je.Geniet maar heerlijk van jullie reis en wie weet zien we elkaar wel als je terug bent van het grote avontuur op de boot.Veel liefs van ons allemaal uit Venlo.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!